Постинг
09.10.2011 09:23 -
Стресът и агресията са взаимосвързани
Европейските учени смятат, че са успели да разрешат проблема с патологичното насилие. В резултат на проведения от тях експеримент се оказало, че агресивното поведение е непосредствено свързано със стреса.
Учените направили експеримента си с лабораторни плъхове. Те са стимулирали с помощта на електрически ток онези области от хипоталамуса на плъховете, които отговарят за агресията.
Хипоталамусът е част на мозъка, която контролира връзките между нервната система и хормоналния фон на организма. Веднага след стимулацията на зоната, отговаряща за агресивното поведение, в организма на животните започнал да се произвежда хормонът на стреса кортизол.
Лекарите твърдят, че плъховете обикновено отделят този хормон само при силен стрес, когато близо до тях се намира екземпляр от същия вид, например.
Според доктор Мено Крюк от Центъра за фармацевтични изследвания в Лайден, Холандия, „новият експеримент ще ни помогне да разберем, защо е толкова сложно да се спре насилието”. Той и колегите му от Института по експериментална медицина в Будапеща, Унгария, смятат, че отговорът на този въпрос може да се даде само ако се изясни по какъв начин работи нервната ни система.
Според учените, сега резултатите от този експеримент стават още по-интересни, защото вече е доказано съществуването на обратна връзка, т. е. както стимулацията на зоната, отговаряща за агресивното поведение, може да предизвика отделянето на хормона на стреса, така и инжектирането на кортизол в тялото на животните води до рязко повишаване нивото на агресия. „Ако и при хората се открие подобна връзка между стреса и агресията, - казва доктор Крюк, - тогава ние ще можем да създадем лекарства за борба с патологичното насилие”.
Учените направили експеримента си с лабораторни плъхове. Те са стимулирали с помощта на електрически ток онези области от хипоталамуса на плъховете, които отговарят за агресията.
Хипоталамусът е част на мозъка, която контролира връзките между нервната система и хормоналния фон на организма. Веднага след стимулацията на зоната, отговаряща за агресивното поведение, в организма на животните започнал да се произвежда хормонът на стреса кортизол.
Лекарите твърдят, че плъховете обикновено отделят този хормон само при силен стрес, когато близо до тях се намира екземпляр от същия вид, например.
Според доктор Мено Крюк от Центъра за фармацевтични изследвания в Лайден, Холандия, „новият експеримент ще ни помогне да разберем, защо е толкова сложно да се спре насилието”. Той и колегите му от Института по експериментална медицина в Будапеща, Унгария, смятат, че отговорът на този въпрос може да се даде само ако се изясни по какъв начин работи нервната ни система.
Според учените, сега резултатите от този експеримент стават още по-интересни, защото вече е доказано съществуването на обратна връзка, т. е. както стимулацията на зоната, отговаряща за агресивното поведение, може да предизвика отделянето на хормона на стреса, така и инжектирането на кортизол в тялото на животните води до рязко повишаване нивото на агресия. „Ако и при хората се открие подобна връзка между стреса и агресията, - казва доктор Крюк, - тогава ние ще можем да създадем лекарства за борба с патологичното насилие”.
Следващ постинг
Предишен постинг
Защо ли си мисля, че зад такова научно изследване се крие по-скоро възможността за "укротяване на опърничавия ум", маскиран зад стремеж за създаване на "лекарства за борба с патологичното насилие” :)
И как ще се хранят с негативната енергия онези, които всъщност си играят с човешките същества, като ги карат да бъдат зли и агресивни едно към друго?
цитирайИ как ще се хранят с негативната енергия онези, които всъщност си играят с човешките същества, като ги карат да бъдат зли и агресивни едно към друго?
2.
gkoparanska -
Много просто ...тия, които се "хранят" с отрицателна енергия
09.10.2011 19:32
09.10.2011 19:32
всъщност не са от третото измерение, а от последващи...Много правилно си "играят"....животът на земята е игра в матрицата, който го е осъзнал разбира какво казвам. Поздрави за жокерчето , падре :)
цитирайДобър да е денят Ви,
Благодаря Ви, за пораждащият замисляне материал!
Агресията е провокация към телата ни!
Винаги е стресираща първата родителска среща с петокласниците.
Децата са свикнали с трима учители, а ще се съобразяват с 10 учители, това е стрес, а аз им говоря за хранене.
Първите 10 минути са много тягостни, защото виждам досадата в очите на родителите.
Търпелив съм и излагам примерите от децата, които познават.
Защо се отплесвам от Вашата тема?
Защото храненето, облеклото, физическото натоварване и отдиха, са в основата на агресията, която е бунт на детските тела, към случващото се в тях.
Често чувам- "двете деца са мои, еднакво ги гледам, но малкият е много лош.".
Внимателно им обяснявам, че проблемът е точно в- "...еднакво ги гледам...".
Давам им следният пример-" имали сте мотоциклет, после бензинов автомобил, а сега дизелов, еднакво ли е зареждането с гориво?".
Какво излиза, отчитате индивидуалността на превозното средство, а детето Ви, трябва да е копие на предишното.
Не, децата са много различни и показват несъгласие на масата, но чуват-"брат/сестра ти яде, а ти капризничиш, няма да ставаш от масата, докато не го изядеш...", това е първата тухличка в кулата, която ще ни се срути върху главата. Детето е зависимо от нас, премълчава, но излиза на улицата и търси, на кого да си го изкара.
Така е и в семейните отношения. Събират се момче и момиче, които са хранени от родителите си с определени продукти в определено съотношение.
Влюбени са, но минава година и бунтът започва- "...толкова се старах в кухнята, а ти се сърдиш...". Той премълчава, но тя научава, че той ходи в закусвалнята , за да си дояде???
Бавно и внимателно го обяснявах на дъщерите, после на зетьовете и сватовете, а сега го прилагам с 4 внука и на госпожите в детските градини, където са внуците, защото си изяждат първо десерта(дядо ни разрешава).
Агресията е следствие!
Приятен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирайБлагодаря Ви, за пораждащият замисляне материал!
Агресията е провокация към телата ни!
Винаги е стресираща първата родителска среща с петокласниците.
Децата са свикнали с трима учители, а ще се съобразяват с 10 учители, това е стрес, а аз им говоря за хранене.
Първите 10 минути са много тягостни, защото виждам досадата в очите на родителите.
Търпелив съм и излагам примерите от децата, които познават.
Защо се отплесвам от Вашата тема?
Защото храненето, облеклото, физическото натоварване и отдиха, са в основата на агресията, която е бунт на детските тела, към случващото се в тях.
Често чувам- "двете деца са мои, еднакво ги гледам, но малкият е много лош.".
Внимателно им обяснявам, че проблемът е точно в- "...еднакво ги гледам...".
Давам им следният пример-" имали сте мотоциклет, после бензинов автомобил, а сега дизелов, еднакво ли е зареждането с гориво?".
Какво излиза, отчитате индивидуалността на превозното средство, а детето Ви, трябва да е копие на предишното.
Не, децата са много различни и показват несъгласие на масата, но чуват-"брат/сестра ти яде, а ти капризничиш, няма да ставаш от масата, докато не го изядеш...", това е първата тухличка в кулата, която ще ни се срути върху главата. Детето е зависимо от нас, премълчава, но излиза на улицата и търси, на кого да си го изкара.
Така е и в семейните отношения. Събират се момче и момиче, които са хранени от родителите си с определени продукти в определено съотношение.
Влюбени са, но минава година и бунтът започва- "...толкова се старах в кухнята, а ти се сърдиш...". Той премълчава, но тя научава, че той ходи в закусвалнята , за да си дояде???
Бавно и внимателно го обяснявах на дъщерите, после на зетьовете и сватовете, а сега го прилагам с 4 внука и на госпожите в детските градини, където са внуците, защото си изяждат първо десерта(дядо ни разрешава).
Агресията е следствие!
Приятен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.